BUMI CINTA

Assalamualaikum wbt semua . Alhamdulillah , nampaknya kita telah di beri kesempatan untuk meneruskan kehidupan didunia yang banyak pancarobanya ini, Walaubagaimanapun, hidup mesti di teruskan tau kawan-kawan. Untuk hari ini, pagi-pagi lagi saya telah menghabiskan masa dengan berfacebooking di rumah. Sedang 'berfb', ternampaklah sebuah buku ni , Tengok kulitnya saja terus teruja untuk membaca. Tapi masalahnya, setelah dibelek-belek buku tu, ianya sebenarnya belum dibuka lagi, masih cantik di dalam balutan plastik lut sinar. Rasa membuak sangat nak baca buku tersebut. Kalau kawan-kawan nak tau, tajuk buku tu adalah nukilan daripada Habiburrahman Al-Shirazy. Huhu,. Siapa tak nak baca? . Terus terang saya cakap, buku pertama Haibiburrahman yang saya baca adalah 'Cinta Cleopatra' . Ianya membawa saya  ke arah  yang  lebih matang dalam percintaan dalam islam. Kebanyakan novel-novel karyanya menyebabkan saya lebih tertarik membaca buku-buku yang lebih islamik.  Banyak juga bukunya yang telah saya beli. Antaranya, Ayat-ayat cinta, ketika cinta bertasbih 1, ketika cinta bertasbih 2, Dalam mihrab Cinta dan yang lain termasuk cinta cleopatra. Nama tajuk buku yang nak dibaca ini adalah 'Bumi Cinta'. Bila ditanya pada empunya buku tersebut merangkap kakak saya,  respon positif telah diberikan untuk merasmikan buku Bumi Cinta tersebut. Apalagikan?  buka tu memang lah cepat. Tapi baca tu kene bagi masa sikit.  Yang penting intro dah baca sedikit dan tak boleh tertumpu dekat buku sahaja, sebab banyak lagi nak kene buat selain 'berfb' dan memaca novel. Blog KPSN perlu diurus juga, Rawatan di cawangan jangan dilupa, Kelas malam jangan ditinggal dan jangan lupa bantu siapkan REPORT ibuku. Sampaikan satu tahap kene perli dengan kakak, 'Hai, Bukak  saje ke? Bacanye bila?' .HUHu, Sabar saje le. Tapi yang saya nak sarankan dekat kawan-kawan, jangan lupa baca sekali buku tu ye!  Best tau. Nama Hero cerita tu Ayyas. InsyaAllah ada pengajaran dari cerita tersebut. Diharapkan semoga kawan-kawan dapat baca buku tersebut ya!. Hee, yang dah baca tu tahniah k! .Semoga anda semua dilindungi olehNya. Haa, Jadi sekarang ni kawan-kawan semua mesti nak tengok macam mana bukunya kan? Jom kite lihat..



---------
--------
-------



--------
--------
---------

------
------
------


---
---


--
--

-
-


Ni lah dia bukunya. Dengar kabar nak penulisnya ingin menghasilkan bumi cinta 2. Jadi bersedialah yang dah baca tu ya. hee. Ok, rasanya pun dah cukup kot  untuk hari ini. Next time kite cite-cite lagi ya.Hee. Jaga kesihatan ya kawan-kawan. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment